Dag 1

Det här är jag!



Jag heter Annelie Christina Holmén Lindgren. Föddes den 24 januari 1976. Uppvuxen i Gammelkroppa utanför Filipstad i Värmland. Bodde där tillsammans med mina föräldrar och min storebror Michael. Mina föräldrar bor fortfarande kvar i mitt barndomshem. Gick grundskolan i Nykroppa, Kroppa Skola, och högstadiet i Filipstad på Ferlinskolan.
Började på Spångbergsgymnasiet och gick då Omvårdnad, men hoppade tyvärr av efter 1½ år då jag var otroligt skoltrött.
Fick då praktik på ett dagis, Bullerbyns Förskola, i Filipstad. Gick samtidigt på IV- programmet och läste svenska.
Flyttade hemifrån när jag var 18 år, bodde då tillsammans med min dåvarande pojkvän. När vi sen bröt, så flyttade jag sommaren 1996 in hos min storebror i väntan på att få tag på en egen lägenhet. Jobbade den sommaren på Bullerbyns Förskola. September samma år fick jag äntligen min lägenhet. En 1a med kök på NB.
Där bodde jag 2 veckor och sen träffade jag min nuvarande man, Matthias. Så den 26/9-96 blev vi ett par. Sommaren 1997 blev jag gravid med Jonna, och på hösten -97 flyttade vi till Ånge.
4/4-98 föddes Jonna på Sundsvalls Sjukhus. Sommaren samma år flyttade vi tillbaka till Filipstad. Jag började jobba inom hemtjänsten där 1999. Jonna började då på Bullerbyns Förskola. Den 5/12-99 förlovade vi oss.
Hösten-00 flyttade vi till Hällefors då Matthias och svärmor startade ett förtag där. Juni-01 föddes Moa på Karlskoga Sjukhus. Bodde i Hällefors till sommaren 2003 då vi flyttade till Hagfors då Matthias jobbade där på Pizzeria Coloseum tillsammans med sin styvfar.
December 2006 köpte vi vårt hus. Sommaren 2008 blev jag gravid, och på RUL i september fick vi reda på att vi skulle bli föräldrar till tvillingar, vilket var en aning chockartat men helt underbart!!
I mars 2009 föddes våra tvillingtjejer Tilde och Molly med planerat snitt då Tilde låg i tvärläge och Molly i säte.
Den 25/7-09 gifte vi oss borgligt i Statshuset här i Hagfors.
I september 2010 började T&M på förskolan och jag började studera på Klarälvdalens Folkhögskola här i Hagfors.
Vårat lyckotal är 4. Jag och Moa är födda på datum 24, Jonna, T&M på datum 4 och Matthias på datum 14. Vårt telenr. slutar på 04, och vårt husnummer är 4. Barnantalet slutade på 4.  En kul sak till är att Jonna är född kl.01:54, vilket i samma siffror är Matthias sista i hans födelsedatum.

Så det var lite om mig!!

Natti Natti Sweeties

//Annelie:love:

Kommentarer:

1 Rocktjejen:

Tack för en bra & fin presentation. När jag kom till år 98 så började jag känna igen mig i din berättelse. :) Så jag måste ha lärt känna dig då, för Moa var ej född när vi började skriva till varandra. :)

Kramen

2 sara - mamma till wilda:

Lite roligt det där med 4

Kommentera här: