Bättre sent än aldrig

Dålig... mycket dålig update här under helgen, men tiden har inte räckt till riktigt.

I fredags tog vi det bara lugnt. Pappa M gick och la sig tidigt, så jag och Moa kollade på vol.2 av Skilda Världar. Inte hela såklart, men på första skivan ;) Jonna hade Linnéa här som sov kvar till lördag.

I lördags fixade jag tårta då mams, paps, bror, Annelie och David kom. Fick biobiljetter av mams&paps och av bror &c/o fick jag en juvel orkideé och 3 apor ;)
Senare på em kom även Maria, Henrik och barnen. Fick då ännu en orkideé :) Så nu får vi se om jag lyckas hålla dom vid liv och blomning ;) Ska köpa orkideé krukor, så kanske det går vägen :)
Matthias och Henrik åkte och hyrde film, Arne Dahl-Ont Blod, som vi kollade på senare på kvällen när de mista små liven sussade kudde. Tyckte nog att den var bra, så vill se de andra filmerna också.
Fuskade lite och bytte ut en shake mot en liten portion med kycklingsallad, men det var det värt. Nått litet måste man få unna sig en dag i veckan. Men varken godis eller chips slank ner, och jag är såå stolt över mig själv!!

I söndags (igår) kom Jessi, Putte och Filippa och hälsade på.
Tilde & Molly gillar verkligen att leka med Filippa!! Lite blygt till en början, men det går snabbt över. Kul med kompisar :) Speciellt nu när de inte varit på dagis på över en vecka.
Annars var det en lugn söndag med Wallander-Skytten som avslut på dagen.

Molly mår betydligt bättre och det känns så himla skönt. Så på onsdag blir det dagis igen, om inte Tilde insjuknar. Idag och imorrn passar det sig så bra att de kan vara hemma då pappa M jobbar em.
Dock börjar Tilde bli snorig nu, men hoppas det kan stanna där och att febern håller sig undan från henne. Räcker med en vecka borta från skolan, men skulle hon bli sjuk så är vi ju såklart hemma. Inget snack om den saken inte!!

Nu ska jag kasta in handduken, släcka ner och sova tv ;)

Kommentarer:

1 Linda - 3barns tvillingmamma:

hej!



nä, FY F*N vilken träningsvärk jag har, oxå ska jag på gymmet idag! puh! hihi



Eftersom mina tvillingar är 2 äggs så ser ju inte folk dom som tvillingar längre utan man får alltid frågan lite snällt, "det är rätt tätt mellan barnen va?"



hhmm

KRAM

Kommentera här: