Torsdag



Lite julkänsla börjar infinna sig tack vare snön som dalar ner.
Snart 2a advent och i helgen ska det bakas både det ena och det andra hade jag tänkt. Kommer bli lussebullar, pepparkakor, vanliga vaniljbullar och så funderade jag att prova på att göra saffransskorpor. Se om jag lyckas ;)
Förra torsdagen gick Moa hem från skolan då hon hade kräkts stackarn. Trodde inte först att det va magsjuka då hon va som vanligt bara nån timme efter + att hon bara kräktes en gång. På lördan tog det Molly, hon va dålig hela dagen, men piggnade till på kvällen. I måndags vart Tilde dålig, och pappa M, men honom tog det andra hållet och jag hade igen som helst matlust + att jag hade fruktansvärt ont i hela kroppen, så natten till onsdag blev Jonna dålig. Även farmor som är här på besök fick en släng igår, dock inga kräkningar. Så ja, nu hoppas jag vi gjort vårt för ett tag och att vi klarar oss under jul och nyår, så det inte tar omtag på oss.
Därav blev det inget bakat till 1a advent så vi tar det nu i helgen istället.

Hoppas ni alla hade en toppen bra 1a advent och att ni kom ut på den traditionella Skyltsöndan :)

//Annelie

Kommentera här: